El New York Times ‘estrena’ eslògan: ‘el lloc on comença la conversa’. Aquest lema acompanya la presència del mitjà nordamericà a les xarxes socials (especialment a Twitter, d’on he extret la present il·lustració). De l’All The News That’s Fit to Print, el cèlebre lema històric del NYT, al Where Conversation Begins. En poques paraules, però amb dues metàfores de molt de pes: el camí que va de la notícia com a producte ‘acabat’, llest per al consum; a la notícia com a material en construcció. Els dos eslògans comparteixen una certa prepotència –pròpia de la reeixida ambició del mitjà. També fan pertinent una pregunta que, en els últims temps, torna un cop i un altra al cap de tot periodista: la nostra feina és ‘donar informació?’ o bé ‘donar la paraula?’. Això no obstant, la informació sempre ha aspirat a ser el lloc on comença la conversa, sigui al twitter, sigui al cafè del poble. La informació sempre ha sigut del lector, perquè és un material interpretable, com una cançó, un vers, un plat o una pel·lícula. El que ha passat avui és que la ‘conversa’ és ara ‘material’ informatiu i que, a més, ja ha estat beneïda pel canònic NY Times. Amèn.