La clau d’una bona comunicació és una fórmula complexa entre claredat i utilitat. Allò que vols explicar ha de valer la pena, bé perquè és interessant, bé perquè és útil. Aquest és l’element principal. Has de tenir una bona història. Després d’això, preocupa’t de quina manera ho fas arribar. Tingues en compte el lloc on mostraràs el teu missatge, i procura avançar-te a les circumstàncies que n’envoltaran el consum. Però damunt de tot, no oblidis mai a qui et dirigeixes. Posa-li cara, si pots, i busca complicitats, parla de tu a tu, com si en realitat et dirigissis a una persona.
Això, clar, és ben fàcil d’escriure i, ja es veu, molt difícil d’aconseguir en la realitat. A vegades la comunicació, la bona comunicació és una mica com un miracle. Una casualitat, una privilegiada combinació de factors.
Aquesta darrera setmana ha circulat viralment per la xarxa l’enllaç a la pàgina professional de Matt Robinson, un dissenyador anglès que es mou entre la fotografia i el vídeo art i que dota les seves obres d’una afilada qualitat cívica. Bé sigui aproximant-se a la figura de l’heroi de còmic -divertida i inquietant la sèrie sobre l’atur en aquest col·lectiu pretesament invencible- o a les malalties cròniques -preciosa la seva descripció d’una patologia pulmonar a partir del delicat dibuix d’un arbre-, Robinson ha trobat un lloc en aquesta secció per un interessant experiment, que té a veure amb la comunicació ambiental.
PUBLICAT A SOSTENIBLE.CAT